مجله خبری تئاتر ایران

آخرین اخبار تئاتر ایران

مجله خبری تئاتر ایران

آخرین اخبار تئاتر ایران

"رمولوس کبیر" با 12 هزار تماشاگر به کار خود پایان داد

 

 

پارس تئاتر ـ نمایش "رمولوس کبیر" به کارگردانی نادر برهانی‌مرند با 41 اجرا و 12 هزار و 961 تماشاگر به اجراهای خود پایان داد.

این هفته دو نمایش "رمولوس کبیر" نادر برهانی‌مرند و "عشق‌لرزه" سهراب سلیمی به اجراهای خود در مجموعه تئاتر شهر پایان دادند. نمایش "رمولوس کبیر" نوشته فریدریش دورنمات که روایتگر پادشاهی بود که با تصمیم‌های خود امپراطوری روم را نابود کرد با 41 اجرا در سالن 579 نفری اصلی تئاتر شهر میزبان 12 هزار و 961 تماشاگر بود.

این آمار نشان‌دهنده استقبال نسبی مخاطبان از جدیدترین اثر نمایشی برهانی‌مرند بود. در این اثر نمایشی بازیگرانی چون سیامک صفری، پیام دهکردی، سهراب سلیمی، داریوش موفق،‌ علا محسنی، ریما رامین‌فر و افسانه ماهیان به ایفای نقش پرداختند.

نمایش "عشق‌لرزه" نوشته اریک امانوئل اشمیت نیز که به تقابل میان عشق و نفرت می‌پرداخت با 31 اجرا در تالار 122 نفری چهارسو پذیرای چهار هزار و 318 تماشاگر بود. در این اثر نمایشی پیام دهکردی، بهناز جعفری، افسانه ماهیان، نسیم ادبی و ناهید مسلمی به ایفای نقش پرداختند.

اما این روزها سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان جدیدترین اثر نمایشی کوروش نریمانی با نام "جن‌گیر" است. "جن‌گیر" نمایشی کمدی است که به موضوعات اجتماعی معاصر می‌پردازد. سیامک صفری، ژاله صامتی، فروغ قجابگلی و هومن خدادوست از جمله بازیگران "جن‌گیر" هستند. این نمایش که تا کنون با 4 اجرا در سالن 115 نفری قشقایی 427 تماشاگر داشته است. این آمار نشان‌دهنده استقبال مخاطبان و علاقمندان تئاتر از جدیدترین اثر نمایشی نریمانی در مقام کارگردان است.

نمایش‌ "اسب‌های پشت پنجره" روح‌الله جعفری نیز که از 22 مهرماه در سالن 103 نفری سایه به صحنه رفته با 25 اجرا یک هزار و 951 تماشاگر داشته است. "اسب‌های پشت پنجره" نوشته ماتئی ویسنی‌یک روایتگر زندگی زنان معاصر و تأثیرگذاری جنگ بر زندگی آن‌ها را به تصویر می‌کشد. فرزین صابونی، سیروس همتی و مجید رحمتی از جمله بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از 18 آبان‌ماه کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر هم میزبان نمایش عروسکی- زنده "رومئول و ژولیت" هادی حجازی‌فر شده است. این نمایش با 5 اجرا در کارگاه نمایش 38 نفری میزبان 162 تماشاگر بوده است.

مجموعه تئاتر شهر در کل از 18 فروردین‌ تا جمعه 22 آبان‌ماه سال جاری پذیرای 94 هزار و 200 تماشاگر و علاقمند تئاتر بوده که از نمایش‌های این مجموعه دیدن کرده‌اند. 

منبع:مهر 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد