مجله خبری تئاتر ایران

آخرین اخبار تئاتر ایران

مجله خبری تئاتر ایران

آخرین اخبار تئاتر ایران

امیریان: جشنواره تئاتر عروسکی شاخه‌ای از تنه اصلی جشنواره‌ها است

 

 

پارس تئاتر ـ جشنواره تئاتر عروسکی شاخه‌ای از تنه اصلی جشنواره‌های سراسری کشور است. سیمین امیریان عضو هیات علمی دانشگاه هنر و معماری و از داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی کانون ضمن یادآوری این مطلب، اضافه کرد: جشنواره تئاتر عروسکی مانند تمامی جشنواره‌های سراسری که در کشورمان برگزار می‌شود دچار آسیب‌ها، نقاط قوت و ضعف است.
وی ادامه داد: خوشبختانه کانون پرورش فکری، نسبت به بقیه برگزارکنندگان دارای امتیاز ویژه‌ای است و آن هم به دلیل ارتباط دائم اعضاء و مربیان آن است.
امیریان تصریح کرد: مربیان کانون با مرکز و سازمان اصلی ارتباط مستقیم و مستمر دارند و تمامی محصولات تئاتر عروسکی زیرنظر آن‌ها تولید می‌شود و این تفاوت در کانون نسبت به مکان‌های دیگر تاثیر بیشتری بر روی کودکان می‌گذارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسأله استمرار ارتباط، مانند آموزش دائم، مربی، مکان اجرا و برنامه‌های مستمر در جشنواره‌های دیگر وجود ندارد و به همین دلیل انتظار بیشتری نیز از چگونگی اجرا و میزان کیفیت آن می‌رود.
امیریان در پایان اشاره کرد: نتیجه تلاش‌های مستمر گروه‌های تئاتر عروسکی را طی یک سال نمی‌توان ارزیابی کرد، بلکه با گذشت حداقل پنج سال از برگزاری پی در پی جشنواره شاهد تغییرات اساسی در آن خواهیم بود.
سیزدهمین جشنواره ی کشوری تئاتر عروسکی کانون با حضور آثار برگزیده از استان های تهران، اردبیل، فارس، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان، گلستان و گیلان، 10 تا 12 آذر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی واقع در پارک لاله تهران برگزار می‌شود.
منبع:فارس 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد