مجله خبری تئاتر ایران

آخرین اخبار تئاتر ایران

مجله خبری تئاتر ایران

آخرین اخبار تئاتر ایران

عاطفه تهرانی در تدارک اجرای «اتللو» در جشنواره‌ی تئاتر فجر

 

 

پارس تئاتر ـ عاطفه‌تهرانی نمایش «اتللو» را برای شرکت در بخش تجربه‌های نو بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر آماده می‌کند.

این کارگردان تئاتر درباره نمایش جدیدش گفت: در کار ما تکنیک، زندگی و ریتم اهمیت بسیار زیادی دارد و نمایش «اتللو» را هم با همین شیوه کار می‌کنیم. البته این نمایش در مقایسه با نمایش قبلی‌مان «بخوان» طراحی و میزانسن حرکتی بسیار پیشرفته‌تری دارد.

او درباره پروسه تمرین و آماده‌سازی این نمایش هم توضیح داد: در آغاز یک کارگاه آموزشی را برگزار کردیم که از این کارگاه، چند تن از بازیگران میهمان به گروه ما اضافه شدند.

تهرانی یادآور شد:تمرین‌هایمان را از اردیبهشت‌ماه آغاز کردیم و برای خلاقیت هرچه بیشتر بازیگران سخت‌گیری‌های بسیاری اعمال کردیم. در مجموع 23 صحنه داریم و تلاش کردیم بچه‌ها را برای پروژه‌های آینده گروه به لحاظ تکنیکی آماده کنیم.

تهرانی سپس درباره رویکرد خود به نمایشنامه «اتللو» شکسپیر هم گفت:در این نمایش داستان «اتللو» را خیلی ساده برای تماشاگران تعریف می‌کنیم، گرچه دیالوگ‌های نمایشنامه بسیار مهم هستند. اما اشتباه است که بخواهیم دیالوگ‌ها را با بدن منتقل کنیم. چون در بهترین حالت به پانتومیم می‌رسیم. برهمین اساس تلاش ما در جهت آشکارسازی تمام احساسات موجود در متن و تضاد احساسی میان کاراکترها است، البته به تم و فضای کار بسیار توجه کرده‌ایم.

این کارگردان تئاتر، تالار قشقایی را مناسب‌ترین سالن برای اجرای این نمایش دانست و افزود: نمایش ما دکور بسیار مرتفعی دارد، بنابراین اجرای آن تنها در سالنی مانند تالار قشقایی که سقف بلندی دارد، میسر است.

در این نمایش که کاری از گروه تئاتر «ایندرا» است، بازیگرانی همچون مصطفی شب‌خوان، سحر افتخارزاده، به گزارش ایسنا،اشکان افشاریان، شیرین فرش‌باف، کاوه قائمی، ئه‌ستره مرتضایی، صبا نازی انجیله، لیلا حسینی، امیر امیری و حامد سلطانی در این نمایش بازی می‌کنند.

طراحی حرکات و کارگردانی را عاطفه تهرانی انجام می‌دهد. طراحی صحنه برعهده حامد سلطانی، طراحی لباس را سحر افتخارزاده و ساخت موسیقی نیز برعهده حامد ثابت است.  

منبع:ایسنا 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد